Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Værdigrundlag

Skolens pædagogiske grundlag:      

           

Barnets stemme:

Børn skal opleve sig inddraget og betydningsfulde. 

Fællesskaber: 

Børn skal opleve gode relationer i fællesskaber, hvor der er plads til forskellighed. 

Mening: 

Børn skal opleve meningsfulde læringsmiljøer, der motiverer. 

Læring: 

Børn skal i læringsarbejdet opleve mestring og udvikling.

 

Skolen skal være et godt og trygt lære- og værested for alle elever uanset forskellighed. Tillid og åbenhed skal præge al samvær i skolen.
Gennem helhed og sammenhæng i skolens daglige virke søges skabt rammer og vilkår for den enkelte elevs alsidige udvikling inden for fællesskabets muligheder.
I arbejdet med eleverne prioriteres følgende højt:

  • læring af grundlæggende almene kundskaber og færdigheder i de musiske og de bogligt/teoretiske fagområder,

  • fremme glæden ved at gå i skole,

  • fremme den enkelte elevs forundring og oplevelsestrang, så fantasi og kreativitet udfoldes,

  • fremme den enkelte elevs initiativ, engagement, selvstændighed og samarbejdsevne,

  • tilegnelse af gode arbejdsvaner med vægt på grundighed og fordybelse,

  • bevare og udvikle den enkelte elevs tillid til sig selv og fællesskabet, således at selvværd- og ansvarsfølelse øges,

  • fremme den enkelte elevs evne til at argumentere og begrunde - kunne gå i dialog.

En væsentlig forudsætning for at skolens arbejde lykkes, er et godt, ligeværdigt og tillidsfuldt skole- hjemsamarbejde.
 

Dokumenter

Ordensregler skoleåret 2024-25

Shape Created with Sketch.

Elevundervisningsmiljø

Shape Created with Sketch.

Børne- og ungepolitik Haderslev Kommune

Shape Created with Sketch.

Antimobbestrategi

Shape Created with Sketch.

Pædagogisk grundlag.pdf

Shape Created with Sketch.

Inklusionsstrategi

Shape Created with Sketch.