Værdigrundlag

Skolen skal være et godt og trygt lære- og værested for alle elever uanset forskellighed. Tillid og åbenhed skal præge al samvær i skolen.
Gennem helhed og sammenhæng i skolens daglige virke søges skabt rammer og vilkår for den enkelte elevs alsidige udvikling inden for fællesskabets muligheder.
I arbejdet med eleverne prioriteres følgende højt:

• læring af grundlæggende almene kundskaber og færdigheder i de musiske og de bogligt/teoretiske fagområder,
  • fremme glæden ved at gå i skole,
  • fremme den enkelte elevs forundring og oplevelsestrang, så fantasi og kreativitet udfoldes,
  • fremme den enkelte elevs initiativ, engagement, selvstændighed og samarbejdsevne,
  • tilegnelse af gode arbejdsvaner med vægt på grundighed og fordybelse,
  • bevare og udvikle den enkelte elevs tillid til sig selv og fællesskabet, således at selvværd- og ansvarsfølelse øges,
  • fremme den enkelte elevs evne til at argumentere og begrunde - kunne gå i dialog.

En væsentlig forudsætning for at skolens arbejde lykkes, er et godt, ligeværdigt og tillidsfuldt skole- hjemsamarbejde.

Børne- og ungepolitik Haderslev Kommune

Antimobbestrategi