Skolens pædagogiske grundlag:
Barnets stemme:
Børn skal opleve sig inddraget og betydningsfulde.
Fællesskaber:
Børn skal opleve gode relationer i fællesskaber, hvor der er plads til forskellighed.Mening:
Børn skal opleve meningsfulde læringsmiljøer, der motiverer.Læring:
Børn skal i læringsarbejdet opleve mestring og udvikling.
Skolen skal være et godt og trygt lære- og værested for alle elever uanset forskellighed. Tillid og åbenhed skal præge al samvær i skolen.
Gennem helhed og sammenhæng i skolens daglige virke søges skabt rammer og vilkår for den enkelte elevs alsidige udvikling inden for fællesskabets muligheder.
I arbejdet med eleverne prioriteres følgende højt:
- læring af grundlæggende almene kundskaber og færdigheder i de musiske og de bogligt/teoretiske fagområder,
- fremme glæden ved at gå i skole,
- fremme den enkelte elevs forundring og oplevelsestrang, så fantasi og kreativitet udfoldes,
- fremme den enkelte elevs initiativ, engagement, selvstændighed og samarbejdsevne,
- tilegnelse af gode arbejdsvaner med vægt på grundighed og fordybelse,
- bevare og udvikle den enkelte elevs tillid til sig selv og fællesskabet, således at selvværd- og ansvarsfølelse øges,
- fremme den enkelte elevs evne til at argumentere og begrunde - kunne gå i dialog.
En væsentlig forudsætning for at skolens arbejde lykkes, er et godt, ligeværdigt og tillidsfuldt skole- hjemsamarbejde.
Dokumenter