Buskort information

Hvis dit barn bor i Haderslev kommune, har dit barn mulighed for at få gratis buskort, som de kan bruge i både skole- og fritiden.

Buskortet er personligt:
Buskortet vil blive udleveret på dit barns skole ved skolestart og er personligt. Buskortet må IKKE ”lånes” ud til andre. Der vil blive foretaget stikprøvekontrol jævnligt i busserne.

Ny elev:
Når en ny elev får et buskort er det vigtigt, at kortet bliver aktiveret/tjekket ind ved stander på busstationen eller i en bus, hvor chaufføren også kan være behjælpelig.
Eleven skal have sit buskort med hver dag, så der altid er en gyldig billet til bussen eller til klassen, når de skal på tur arrangementer.

Aktivering af buskort:
Omkring maj måned hvert år indsættes ny periode for det kommende skoleår på elevens buskort. Skolesekretærerne skriver ud, når buskortet skal aktiveres/tjekkes ind via stander på busstationen eller i en bus. Der er typisk en given periode for aktivering af buskortet på 14 dage.

Fejl på buskortet:
Hvis der er sket noget med elevens kort, så skal skolesekretærerne kontaktes. De kan hjælpe med finde eventuel fejl på kort i samarbejde med Sydtrafik og hjælpe til med et midlertidigt lånerkort.

Mistet buskort:
Hvis eleven har mistet/tabt sit buskort skal der indbetales kr. 50,- til bestilling af et nyt.

Indbetaling:
Der kan indbetales via MobilePay på 995415 (Fællesskolen Hammelev – Sct. Severin).
Husk at påføre elevens navn og klasse.
Det tager 7-10 dage før kortet kommer til skolen.  Det kan blive nødvendigt at købe en anden billet, hvis eleven rejser uden buskort.
Ved kontrol i bussen kan eleven risikere en kontrolafgift på 375/750 kr. ved manglende kort/billet.

Information omkring buskort ordningen:
Skolebus (haderslev.dk)

Skolerute 3 skoleåret 2022-2023.pdf

Shape Created with Sketch.